23. Andreas Piirimets. Stress

Uppdaterat: maj 19

15 år med högt tempo fick honom att gå in i väggen. Andreas Piirimets, författare till boken "Ta makten över din stress", beskriver att han fick otroligt mycket gjort på kort tid, men glömde helt bort att vila både hjärna och kropp. Han gick in i väggen, blev utbränd och upptäckte samtidigt problem med diskbråck, hälsporre, för högt blodtryck och minnesproblem. I podden delar Andreas med sig av sina bästa tips för ett liv i balans.


En kaffe med reflektion. Samtal med Kristina Jarring Lilja.
Det effektivaste sättet att må bra är att få tillräckligt med sömn.


5 tips för ett liv i balans

  1. Va ärlig med hur du mår. Mår du dåligt, släta inte över det utan va helt ärlig med dig själv.

  2. Släpp mobilen då och då och bara glo. Du behöver inte tänka på något speciellt utan bara dagdröm lite, sådär 4 minuter per dag.

  3. Arbeta med din självkänsla. Bra självkänsla är ett bra skydd mot stress.

  4. Fokusera på att göra en sak i taget. När vi försöker göra mycket på samma gång bränner det energi. Istället för att bränna energi vill vi konservera energi, att göra saker så energismart som möjligt.

  5. Prioritera sömnen. Gå och lägg dig 8 timmar innan du ska gå upp.


Släpp mobilen och tillåt dig att bara glo!

Avsnitt hittar du här, på Spotify eller via Apple Podcast.

Länk till Andreas hemsida: andreaspiirimets.se



Coachande Ledarskap. Digital utbildning.

21 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla